ده سال که دنیای کار و کاسبیا در ایران خیلی در حال رشده و هر روز صدای چند کار و کاسبی عجیب وغریب جدید به گوش می رسه. اما در پشت صحنه ی این ماجراها، صدها کار و کاسبی دیگر هم هستن که در همون اول راه اندازی به دلایل جور واجور خاموش شدن و نتوانسته ان صاحبان شون رو به آرزوهای کوچیک و بزرگی که تو سرشون داشتن، برسانند. فکر می کنین اصلی ترین دلیل شکست اونا چی بود؟ واقعا میشه از اون شکستا درس گرفت و اشتباهات عادی رو تکرار نکرد؟ بله، درسته که راه های هوشمندانه ای واسه جلوگیری از شکست کار و کاسبی هست. همراه ما باشین، در این نوشته به شما خواهیم گفت چه کنین تا شما یکی از اون کار و کاسبیای خاموش نباشید.

در مرحله اول دانستن اینکه از نظر آماری دلایل شکست کار و کاسبیا چی بوده، می تونه راه سخت و طاقت فرسای ساختن یک کار و کاسبی موفق رو واسه مون روشن تر کنه. این علم اون قدر ارزشمنده که خیلی راحت میشه گفت ندونستن اون واسه هر بنیانگذاری بهای سنگینی داره. CB insights با انجام تحقیقی روی ۱۰۱ کار و کاسبی شکست خورده، موفق شد ۲۰ دلیل اصلی شکست کار و کاسبیا رو پیدا کنه که همه اونا به بخشای زیر مربوط می شن:

  1. اشتباهات مربوط به بازار و بازاریابی؛
  2. اشکال در هسته ی کار و کاسبی و ایده؛
  3. مشکلات تیم و منابع انسانی؛
  4. مسائل مالی و سرمایه گذاری؛
  5. مسائل مدیریتی و قانونی.

هر کدوم از این دسته بندیا سهم زیادی در شکست کار و کاسبیا داشتن و خودشون هم شامل عوامل مختلفی هستن که در اینفوگرافیک زیر به جدا مشخص شدن.

یکی از دلایل شکست کار و کاسبی ها در ایران برطرف شد آموزشی

واسه موفقیت کار و کاسبی مون چه کنیم؟

همونجوریکه در اینفوگرافیک بالا می ببینن، خیلی از این موارد به اعضای تیم و انتخاب درست اونا برمیگرده. شما با درایت و دقت در انتخاب هم تیمیایی متخصص و مجرب، می تونین خیلی از مشکلات این زمینه رو حل کنین. شاید ساده به نظر برسه اما تیم سازی حساس ترین مرحله شروع یک کار و کاسبی موفقه؛ البته این پایان داستان نیس…

در محیطای استارتاپی، پیچیدگیا و نبود قطعیتای زیادی هست. واسه اینکه کار و کاسبی شما به نتیجه برسه، افراد تیم باید بیشتر زمان خود رو بر طراحی بهترین محصول، فرآیندها، رصد و بررسی درست بازار و تشکیل درست هسته ی کسب وکار متمرکز کنن. این در حالیه که اتمام سرمایه، دردسرهای حقوقی و مالیاتی کابوس همه افراد تیم به ویژه بنیانگذاران کار و کاسبی هاست. حالا چیکار باید کرد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   یک قانون ۵ ساعته که افراد معمولی رو به افراد موفق تبدیل می کنه

یک راه حل ارزون و تخصصی از این پس در اختیار همه

از آنجایی که «زمان» و «بودجه» دو محدود کردن بزرگ کار و کاسبیا هستن، واسه مدیریت زمان و بودجه بندی درست باید یک فکر اساسی کرد. واسه استفاده ی بهینه از زمان و نیروی انسانی، بهتره فعالیتای غیرکلیدی کسب وکارتان رو برون سپاری کنین تا بتونین ایده و کسب وکار نوپایتان رو رشد و پیشرفت بدین.

خبر خوب اینه که مشکلاتی مثل «مسائل مالی و سرمایه گذاری» و «مسائل مدیریتی و قانونی» خیلی راحت تر از چیزی که فکر کنین حل می شن و اصلا احتیاجی نیس که بهای نیروی متخصص گرون رو بدین و دردسرهای ماه ها سعی واسه یافتن فرد مناسب رو به جون بخرین. از این پس شما می تونین در ایران چه به عنوان یک کار و کاسبی و چه به عنوان یک کسب وکار کوچیک مثل یک مطب دکتر، مغازه و … همه مسائل مالی رو برون سپاری کنین. شرکتایی مثل «تدبیر حساب» و تیم متخصص اونا می تونن این بار رو از روی دوش شما بردارن.

خدماتی که می تونین خیلی راحت و با هزینه بسیار مناسب به این شرکتا برون سپاری کنین عبارت ان از:

  • خدمات حسابداری؛
  • خدمات مالیاتی؛
  • خدمات حسابرسی؛
  • آزمایش خطر؛
  • مشاوره مالی.

این خدمات به شکل بسته های مخصوص کسب و کارای کوچیک و نوپا و کار و کاسبیا به شکل «سرویسای ویژه ی رشد سازمان» طراحی شدن و هزینه اونا به گونه ایه که به مراتب از استخدام نیروی متخصص در بخش ی حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ارزون تره. این کار به لطف تجربه بالای تیم متخصص تدبیر حساب محقق شده و از این پس این امکان واسه کار و کاسبیا و شرکتای کوچیک و متوسط فراهمه که بدون نگرانی تنها به موفقیت ایده ی خود فکر کنن و در دنیای امروز بدرخشن.

واسه آشنایی بیشتر به سایت تدبیر حساب سری بزنین و رقابتای کسب وکارتان رو با مشاورانِ مؤسسه ی خدمات مالی تدبیر حساب درمیان بذارین.

سرویسای ویژه رشد سازمان

دسته‌ها: آموزشی